Puheenjohtajan joulutervehdys

13.12.2018

Arvoisa Jyväskylän Kokoomuksen jäsen!

Vuosi alkaa olla lopuillaan ja alkaa olla aika rauhoittua joulun odotukseen.

Kuluva vuosi on ollut kokoomuksen 100-v. juhlavuosi.  Tänä vuonna on järjestetty useita tapahtumia juhlavuoden kunniaksi. Vuosi alkoi Kokoomuksen kannalta juhlavasti, saimme ylivoimaisesti suositun presidentin Sauli Niinistön suoraan ensimmäisellä kierroksella jatkamaan upeaa uraansa presidenttinä. Voimme olla todella ylpeitä ja onnellisia hienosta presidentistä.

Vuoden lopulla on myös aika kiittää kuluvasta vuodesta ja katsoa tulevaan. Jyväskylän Kokoomus on ollut aktiivisesti mukana monissa tapahtumissa.

On ollut ilo ja kunnia olla yhdistyksemme puheenjohtajana viimeiset kaksi vuotta. Nyt on aika siirtyä uusiin tehtäviin, Kokoomuksen Jyväskylän kunnallisjärjestön puheenjohtajaksi.  Uutena puheenjohtajana jatkaa Marja Moilanen. On hienoa saada tehtävään osaava ja innostunut henkilö. Onnea vielä kerran uudelle puheenjohtajallemme Marjalle. Yhdistyksemme hallituksessa jatkavat Olli Konttinen, Jarkke Kämäräinen, Tero Rautiainen, Suvi Hokkanen, Juhani Malinen, Lasse Huntus sekä uusina jäseninä hallituksessa Riikka Niemi ja Liisa Saastamoinen.

Yhdistyksemme on ollut aktiivinen ja monessa mukana. Kuitenkin on tärkeää kehittää toimintaamme ja saada entistä enemmän aikaiseksi yhteistä vuoropuhelua ja toimintaa. Yhdistyksen menestyksen kannalta pitää olla jokaisella tunne yhteenkuuluvuudesta ja mahdollisuudesta vaikuttaa itselleen sopivalla tavalla. Ensi vuoden toimintasuunnitelmassa tämä on yhtenä tärkeänä kohtana. Toivon, että saamme kehitettyä yhdessä tätä hienoa kansanliikettä.

Ensi vuosi on vaalivuosi. Keväällä pidetään ensin eduskuntavaalit huhtikuussa. Keski-Suomessa meillä on tällä hetkellä yksi kansanedustaja, tuleviin vaaleihin meillä tavoite on saada myös toinen edustaja. Tämä tavoite ei mahdollistu ilman jokaisen meidän panosta. Meillä näissä vaaleissa on oma ehdokkaamme Katja Isomöttönen. Olisi hienoa nähdä Katja tässä tehtävässä. Yhdistyksenä olemme ylpeitä Katjasta, joka on monessa tehtävässä ollut mukana ja valtuustoryhmän puheenjohtajaan hienosti edustanut Kokoomusta täällä meillä Jyväskylässä. Onnea ja menestystä Katja!

Toukokuussa pidetään EU-vaalit. Keski-Suomesta meillä on jatkokautta hakemassa Henna Virkkunen, joka on hienosti hoitanut tehtäväänsä ja ehdottomasti ansaitsee jatkoa upealle työlleen.

Kiitän teitä kaikkia yhteistyöstä ja toivotan Rauhallista Joulunaikaa ja Onnellista Uutta-Vuotta 2019!

Merja Saarela